środa, 05 lutego 2025r. | Rok szkolny 2024/2025. | 04:48:45 |
We wrześniu uczniowie zapoznali się z zasadami korzystania z pomocy pozyskanych w ramach Laboratorium Przyszłości, w tym z Regulaminem pracowni technicznej. Na zajęciach koła technicznego rozpoczęli projekty z klocków Apitor, prace z haftowania oraz wytwarzania bransoletek z muliny. Wykonywali też ozdoby z bibuły oraz włóczki. Klasa 6b na zajęciach kreatywnych budowała projekty z klocków na temat "Świat z marzeń". Młodsze klasy korzystały z klocków Korbo do realizacji kreatywnych konstrukcji.
W październiku na kole technicznym królowały frytki. Wykorzystano płytę indukcyjną, garnki oraz zastawę stołową. Ponadto uczniowie korzystali z kleju na gorąco, skrzynki z narzędziami oraz włóczek do wykonania kwiatów z papieru na kółku oraz makiety osiedla na lekcjach techniki. Na zajęciach kreatywnych młodsi uczniowie budowali projekty z klocków konstrukcyjnych. Na lekcjach informatyki uczniowie starszych klas używali robota Photon korzystając z oprogramowania do kodowania.
W listopadzie na zajęciach kreatywnych uczniowie klasy 3a oraz 2a budowali konstrukcje z klocków. Na lekcjach informatyki w starszych klasach uczniowie sterowali robotem Photon. Na lekcjach techniki w klasach piątych uczniowie uczyli się szyć i niektórzy wykorzystywali zestawy krawieckie z pracowni. Na kółku technicznym wydrukowano kolejne projekty na drukarce 3D. Ponadto uczniowie uczyli się robótek na drutach, wyszywania ściegiem krzyżykowym oraz wykonywali projekty z klocków Apitor.
Oto nasze projekty pojazdów przyszłości. Lubimy też eksperymenty.
Grudzień był miesiącem, w którym uczniowie wykonywali na zajęciach koła technicznego hafty, robótki ręczne oraz bransoletki z muliny, włóczki i kordonka. Klasa 4a z p. A. Tomaszewską projektowała z klocków Korbo ekologiczne źródła energii. Na lekcjach techniki klasy piąte korzystały z przyborów krawieckich do wykonania poduszki, maskotki lub pokrowca na telefon.
W styczniu uczniowie na lekcjach informatyki sterowali robotem Photon. Na kółku technicznym uczniowie doskonalili umiejętność robienia na drutach i haftowania. Ponadto wykorzystano aparat cyfrowy Canon do robienia zdjęć. Ale przez cały styczeń najwięcej zajęć odbyło się z tematyki kulinarnej – kolejne klasy smażyły pankaces korzystając z kuchenki indukcyjnej, naczyń i zastawy kuchennej. Na lekcjach techniki uczniowie klas 4 robili Pana Stop korzystając z kleju na gorąco oraz piłki do drewna.