niedziela, 05 lutego 2023r.
Rok szkolny 2022/2023.
02:21:15
Do poprawnej pracy strona wymaga plików Cookies.Więcej szczegółów znajdziesz w regulaminie

.
ZAKOPANE - KOŁO TURYSTYCZNE
2022-12-30 19:00:06

Zakopane - koło turystyczne

Koło turystyczne "Włóczykij" ponownie w trasie. Tym razem 44 śmiałków wystawiło nos na mróz i odbyło zabawę na kuligu i imprezie góralskiej w Zakopanem, a dokładniej Dolinie Chochołowskiej. Na początku jednak odwiedziliśmy Park Iluzji, gdzie nic nie było takie, jak się wydawało. Potem buszowanie po słynnych Krupówkach oraz lekcja przyrody w Centrum Edukacji Przyrodniczej Tatrzańskiego Parku Narodowego. Na koniec kulik po Dolinie i zabawa przy ognisku. Konie w galopie, sanie podskakiwały, nosy wymarzły, palce u nóg zamieniły się w skamielinki... Ale było super. 

ZAPRASZAMY do >> GALERII << !!

Autor: mgr A.Tomaszewska
ANDRZEJKI W 4B
2022-12-30 18:45:19

Andrzejki w 4b

Tradycja wymaga, by lekko przybliżyć sobie przyszłość. Z dużym przymrużeniem oka przystąpiliśmy do szukania celu na ten rok, poznawania imion tegorocznych sympatii oraz lania wosku. Ciasteczka z wróżbą stały się smaczną atrakcją, a tańce i zabawy pomogły zrelaxować się przy całym tygodniu nauki. 

ZAPRASZAMY do >> GALERII << !!

Autor: mgr A.Tomaszewska
MIKOŁAJOWE BOMBKI
2022-12-30 18:31:33

Mikołajowe bombki

Przed świętami klasy czwarte wybrały się do fabryki bombek. Naszym celem było poznanie metod wytwarzania najbardziej znanych ozdób oraz wykonanie własnej, unikatowej bombki. Jednak przed tym chwilkę pobrykaliśmy na sali zabaw. Wszystko było super zabawą i ciekawą nauką. 

ZAPRASZAMY do >> GALERII << !!

Autor: mgr A.Tomaszewska
EDUKACJA REGIONALNA
2022-12-04 11:04:52

W dniu 1.12.2022 roku klasa 8 "b" wraz z paniami A. Mijas oraz A. Ficińską wyjechała w ramach lekcji Edukacji Regionalnej do Muzeum Miejskiego w Pałacu Schoena w Sosnowcu . Uczniowie poszerzyli swoją wiedzę w zakresie regionalizmu, biorąc udział w wykładzie połączonym z prezentacją multimedialną na temat:" Dzieje Sosnowca od osady do uzyskania praw miejskich w 1902 roku". Klasa wzięła także udział w grze interaktywnej zatytułowanej " Pokój zagadek". Uczniowie podczas gry interaktywnej wykazali się kreatywnością i wyobraźnią, tworząc ciekawą układankę z puzzli, dotyczącą terenu Zagłębia Dąbrowskiego z XIX wieku. Na zakończenie zajęć odbył się spacer wokół Pałacu Schoena.

ZAPRASZAMY do >> GALERII << !!

Autor: mgr A. Mijas
MINI ZOO PRZYRODNIKÓW
2022-11-17 20:54:39

Tym razem młodzi przyrodnicy mieli za zadanie stworzyć grupowe ZOO. Celem było nie tylko uformować z plasteliny zwierząt i ułożyć grupowy wybieg dla zwierząt, ale nauka, po co chronimy niektóre gatunki. Przyrodnicy zastanawiali się, jakie znaczenie ma ZOO poza rozrywka dla zwiedzających. Zawsze można się czegoś nauczyć. 

ZAPRASZAMY do >> GALERII << !!

Autor: mgr A.Tomaszewska
POTYCZKI KLAS 8 Z AZJĄ
2022-11-09 17:22:45

Klasy ósme zmierzyły się z Azją. Z wybranych informacji należało wybrać prawdziwe, dotyczące Azji oraz państw azjatyckich, a następnie stworzyć plakat o Azji. Oj było zawrotu głowy. Okazało się, że nie wszystkie stwierdzenia są takie oczywiste. W dodatku niektórzy przenieśli lemura i koalę do Azji i Mur Berliński do Chin. Szybko naprawiono owe błędy i prace wyszły bardzo zadawalająco. 

ZAPRASZAMY do >> GALERII << !!

Autor: mgr A. Tomaszewska
KOTLINA KŁODZKA
2022-11-09 17:10:54

           W naszej szkole od tego roku realizowany jest Program Edukacyjny "Włóczykij", który zakłada wyjazdy młodzieży w celu poznawania piękna swojego kraju. Na pierwszą wycieczkę wybraliśmy Kotlinę Kłodzką, którą postanowiliśmy zwiedzać 3 dni. Pogoda nam sprzyjała. Zwiedziliśmy Kopalnię Złota, Twierdzę Kłodzką z podziemiami, Błędne Skały, Szczeliniec Wieli, Park Narodowy Gór Stołowych, Twierdzę Srebrna Góra, Mały Most Karola, Kłodzko, Jaskinię Radochowską i tereny wokoło tych atrakcji. Na Błędnych Skałach pogoda uszykowała nam widoki niczym z filmów grozy - mgła przepędzana była przez podmuchy wiatru, a na Szczelińcu "białe mleko" zakryło krajobraz. Miało to swój tajemniczy urok. Wiele emocji przyniosło nam zwiedzanie Jaskini Radochowskiej- tak ciasnych i krętych przejść, to mało która jaskinia oferuje zwiedzającym. Piliśmy wody lecznicze, których smak niektórzy porównali do smaku krwi, ale większość wypiła "na zdrowie". Natomiast na wieczór, w ośrodku....niech to zostanie naszą wielką tajemnicą. Zapraszamy każdego na kolejne nasze poznawanie Polski. 

ZAPRASZAMY do >> GALERII << !!

Autor: mgr A. Tomaszewska
EDUKACJA REGIONALNA
2022-11-01 20:32:26

W dniu 20.10.2022 roku klasa 8 "a" wraz z paniami A. Mijas oraz M. Dorosińską  wyjechała w ramach lekcji Edukacji Regionalnej do Muzeum Miejskiego w Pałacu Schoena w Sosnowcu . Uczniowie poszerzyli swoją wiedzę w zakresie regionalizmu, biorąc udział w wykładzie połączonym z prezentacją multimedialną na temat:" Dzieje Sosnowca od osady do uzyskania praw miejskich w 1902 roku". Klasa wzięła także udział w grze interaktywnej zatytułowanej " Pokój zagadek". Uczniowie podczas gry interaktywnej wykazali się kreatywnością i wyobraźnią, tworząc ciekawą układankę z puzzli, dotyczącą terenu Zagłębia Dąbrowskiego z XIX wieku. Na zakończenie zajęć odbył się spacer wokół Pałacu Schoena.

ZAPRASZAMY do >> GALERII << !!

Autor: mgr A. Mijas
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW
2022-10-05 20:02:42
Rada Europy w przekonaniu, że różnorodność językowa stanowi narzędzie, dzięki któremu możliwe jest osiągnięcie większego wzajemnego zrozumienia pomiędzy poszczególnymi kulturami, oraz  że różnorodność językowa stanowi kluczowy czynnik  bogatego dziedzictwa kulturowego naszego kontynentu, podejmuje starania mające na celu promowanie wielojęzyczności na terenie całej Europy. Europejski Dzień Języków obchodzony jest 26 września każdego roku od 2001 r. z inicjatywy Rady Europy i we współpracy z Komisją Europejską.

Z tej okazji odbył się w naszej szkole dzień języka niemieckiego. Uczniowie wykonywali tematyczne słowniczki obrazkowe do nauki tego języka. Ich prace zdobią naszą szkołę, a przy okazji możecie  poćwiczyć znajomość słownictwa z różnych tematów. Polecamy.

ZAPRASZAMY do >> GALERII << !!

Autor: mgr M. Tomaszewska
MODYFIKACJA SPOSOBU KONTROLI PROCESU EDUKACYJNEGO KLUCZEM DO UMYSŁU MŁODZIEŻY
2022-09-12 07:10:55
"Modyfikacja sposobu kontroli procesu edukacyjnego kluczem do umysłu młodzieży"
Niniejsza innowacja ma na celu zmianę sposobu kontroli procesu edukacyjnego tak, by młodzież nie czuła się przytłoczona pisemnymi formami sprawdzania wiedzy, a na bieżąco interesowała się tokiem lekcji, współdziałała i współorganizowała zajęcia.
Innowacja zakłada nowe podejście do formy sprawdzania wiedzy uczniów. W roku szkolnym, na który zaplanowano innowację, na przedmiotach nauczanych przez autora innowacji,  tj.: biologia, geografia, przyroda, nie będą stosowane testy i sprawdziany jako formy kontroli opanowania wiedzy. Uczniowie będą mieli do wykonania zadanie na koniec pierwszego półrocza i na koniec drugiego półrocza. Praca będzie obszerna, obejmująca całość tematyki poznanej do tej pory. Na wykonanie zadań uczniowie będą mieli miesiąc czasu i odpowiednio wcześniej podane tematy do opracowania. Raz na miesiąc uczniowie napiszą niezapowiedzianą kartkówkę, obejmującą maksymalnie ostatnie 3 lekcje. W ciągu roku szkolnego nauczyciel będzie angażował uczniów w tok lekcji, wyznaczał osoby do współrealizacji tematów. Uczniowie będą rozwiązywać problemy logiczne zgodne z zagadnieniami podstawy programowej każdego przedmiotu, pracować w grupach nad rozwiązaniem problemu naukowego z konkretnego przedmiotu, wyszukiwać potrzebne informacje przy użyciu internetu.
Innowacja zakłada zaangażowanie ucznia na każdej jednostce lekcyjnej i eliminuje uczenie się na pamięć tylko do pisemnych form sprawdzających. Po zakończeniu innowacji uczniowie powinni prezentować wiedzę na wymaganym od nich poziomie, a przy tym określać proces zdobywania tej wiedzy jako przyjemny i interesujący, bez stresu kontroli po każdym dziale.
 
 

Autor: mgr A. Tomaszewska